Vastaa aiheeseen: Kysymyksiä nikseistä ja neuvoista

Etusivu Foorumit RC-purjehdusfoorumi Dragon Force 65 (DF65) Kysymyksiä nikseistä ja neuvoista Vastaa aiheeseen: Kysymyksiä nikseistä ja neuvoista

Joni Hinkkuri
Osallistuja

Hei.

En itse irroittele ruuveja uudesta veneestä. Juoksevaa pikaliimaa voi laittaa ruuvin tyveen, mutta ei ole pakko. Pääsääntöisesti vesi pääsee sisään joko huonoista kansiteipeistä tai rungossa kölilaatikon kohdalla olevasta mikrohalkeamasta.  Tähän on olemassa korjaussarjana luokkasääntöjen mukainen teippi.

Maston laakerin voiteluun olen käyttänyt aseöljyä pienen tilkan purjehduksen päätteeksi. Itse en meressä purjehtimisen jälkeen juurikaan huolla venettä. Korkeintaan tuo aseöljyllä öljyäminen ja huuhtelu suihkun alla. Purjeet kuivumaan ja veneestä keulan patteriluukku auki. Jos maston laakerit ovat päässeet pahasti ruostumaan ja jumittavat, kannattaa vaihtaa uudet laakerit (saa varaosina).

Radio kannattaa pitää kuivana. Eli sateen sattuessa suojataan radio. Voit hankkia sopivan suojapussi esim. Rooster merkkisestä hyviä kokemuksia (ei löydy suomesta) tai sitten ihan kaupan muovipussin.